یزدفردا :در پی انتشار مطالب :نظارت بر درمانگاه ها را چه کسی انجام میدهد(اصلاح تصویر)  در یزدفردا،یکی از پزشکان حاضر در محل در این رابطه توضیحاتی را به یزد فردا ارسال کرده که ضمن عرض خسته نباشید به تمام همکاران دانشگاه علوم پزشکی استان که با ایثار و بزرگواری تمام  در طول مدتی که ویروس کرونا فراگیر شده است بدن هیچ چشمداشتی با به خطر انداختن جان خود برای سلامت مردم شریف کشورمان تلاش کرده اند ،،عینا مطلب ارسالی منتشر و امید واریم برای تنویر افکار عمومی موثر باشد .

بسمه تعالی


با سلام


با توجه  به اتفاقات رخ داده در تاریخ 25 /5 /1399 و پذیرش آیکی از بیماران (پ) و رسانه ای شدن این موضوع توسط ایشان و پایگاه خبری یزد فردا برخود لازم دانستیم در جواب آن رسانه محترم متن زیر ارائه دهیم.


آقای(ا-پ) روز شنبه مورخ 25 /5/ 1399 برای پذیرش و دریافت استعلاجی وارد مرکز نیکوپور شدند و ایشان با توجه به اینکه در تاریخ 21/ 5/ 1399 پذیرش شده بودند و نتیجه آزمایش ایشان منفی بوده است باید اقدام به دریافت نوبت و مراجعه به اتاق پزشک می نمودند .

طبق روال ، پذیرش مرکز درخواست دفترچه و نوبت دهی برای ایشان میکند.

که با برخورد تند و بلند کردن صدا و کار بردن الفاظ و تهدید از طرف ایشان مواجه شدند.

چون که ادعا میکردند کارمند دانشگاه علوم پزشکی یزد هستند و نباید ایشان نوبت بگیرند و هزینه ای پرداخت کنند.

پس ایشان با اصرار و بلند کردن صدا بدون ویزیت به اتاق پزشک مراجعه کردند در صورتی که چند نفر جلوتر از ایشان در نوبت بودند.

لذا پزشک مرکز به ایشان با توجه به اینکه نوبت دریافت نکرده بودند ،گفتند، که به پذیرش مراجعه و نوبت دریافت کنند ،که ایشان باز شروع به سر و صدا و توهین و تهدید کردند و برای تهدید بیشتر شروع به تماس با اشخاص خاص کردند برای اینکه بدون نوبت و پرداخت ویزیت به اتاق پزشک بروند . در آخر با تهدید و تندی پذیرش شدند و با لفظ اینکه من از دانشگاه علوم پزشکی یزد پیگیری میکنم به اتاق پزشک مراجعه کردند .


پزشک مرکز با توجه به اینکه خود مریض ادعای سرفه و تنگی نفس کرده در دفترچه جدید ایشان ct اسکن نوشته و اقدام به کندن برگه دفترچه میکند که ایشان با تندی با پزشک برخورد کرده مبنی بر اینکه چرا مجدد ct اسکن نوشته شده در صورتی که در دفترچه قدیم ایشان ، پزشک نوشته است و باز شروع به سرو صدا و تهدید و توهین به پزشک میکند.


واینکه ایشان مدعی شده اند که برگه بیمه بیت المال هست و پزشک مرکز بدون دلیل برگه بیمه دفترچه ایشان را برداشته و ct اسکن نوشته است.


ایشان اگر اطلاع از قانون داشتند باید می دانستند که در هر مرکزی به غیراز مرکزنیکوپور هم پذیرش شده بودند برگ بیمه ثبت شده توسط پذیرش باید توسط پزشک برداشته شود حتی اگر دارو،ازمایش و... نوشته نشود عنوان ویزیت شد در برگ بیمه باید نوشته شود و برداشتن برگ بیمه توسط پزشک مرکز الزامی می باشد .


لازم به ذکر است که ایشان اگر علم پزشکی دارند چرا به مرکز نیکوپور مراجعه کرده اند و در غیر این صورت چرا به نظر پزشک احترام نگذاشته و بدون جواب آزمایش و CT اسکن مراجعه کرده است.

در صورتی که در متن درج شده در  خبرگزاری  ادعای بد بودن حال خود را کرده بودند و  طبق قانون 24 ساعت بعد از آزمایش ویزیت رایگان برای مراجعه کننده منظور میشود، نه 4 روز بعد .


در ضمن مراجعه کننده که تست ایشان منفی شده فقط تا زمان اماده شدن ازمایش حق استعلاجی دارند نه بعد از 4 روز و ارائه به پزشک .


در اخر این نکته لازم به ذکر است که اگر ایشان از راه قانونی میتوانست اثبات به تخلف مرکز نیکوپور کند به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و به بازرسی شکایت میکرد نه اینکه 6 ساعت بعد از مراجعه به مرکز خبر کذب و وارونه را به پایگاه خبری بدهند و پایگاه خبری بدون هیچ تحقیقی خبر را در سایت درج کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا